ورم پا 1 درمان ورم پا در طب سنتی

بعضی از گیاهان برای درمان ورم پا و گردش خون در پا مفید است و احتباس آب بدن را از بین می برد. برای درمان ورم پا می توان از گیاهان به صورت تنتوره، دم کرده یا خیسانده استفاده کرد.

شما از اهمیت آب برای عملکرد درست بدن مطلع هستید؟ آب در سراسر بدن گردش می کند و با خروج از بدن سموم را دفع می کند اما بعضی اوقات به دلایل متعدد ، آب در بدن باقی می ماند و باعث التهاب می شود. عمده ترین قسمت های التهابی در بدن کف پا، قوزک پا، زیر چشم و نوک انگشتان است.

در زنان ورم پا در دوران بارداری به علت تغییرات مختلف هورمونی به وجود می آید. ورم کف پا باعث درد شدید و مانع تحرک فرد می شود، همانند ناراحتی های دیگر، داروهای گیاهی در رفع ورم پا نیز موثر است . در این مطلب تعدادی از گیاهان مفید را برای شما آورده ایم.

روغن خردل:

۲ قاشق غذاخوری روغن خردل را کمی گرم کنید و به پای متورم بمالید. یا این که دو قاشق مرباخوری دانه خردل را در آب خیس کنید و روی قسمت های متورم قرار دهید.

جعفری:

این گیاه ادرارآور حاوی ماده معدنی، ویتامین و کلروفیل است که برای سلامت بدن مفید است. این گیاه را می توان به همراه غذا یا همراه با سالاد مصرف کرد.

قاصدک:

از احتباس آب جلوگیری می کند. خاصیت مدر آن، آب اضافه بدن را دفع می کند و در نتیجه ورم پا از بین می رود. این گل را می توان به صورت دم کرده مصرف کرد.

ژینکو:

با بهبود بخشیدن به گردش خون، میزان احتباس آب را در پاها کاهش می دهد. اگر دچار مشکلات مرتبط با گردش خون هستید قبل از مصرف این گیاه با متخصص گیاهان مشورت کنید. این گیاه برای رفع مشکل گردش خون در پا بسیار سودمند است.

نعناع:

قرار دادن پا در آب نعناع، خستگی و ورم پا را از بین می برد. لازم است ۲طشت یکی حاوی آب گرم و کمی روغن نعناع و دیگری آب سرد حاوی روغن نعناع آماده کنید. ابتدا پا را در طشت آب سرد و پس از یک دقیقه پا را در آب گرم قرار دهید.

منبع: درمان زانو درد و پا درد

دکتر علی اصغر مغاری
آدرس : قزوین، چهارراه خیام، ساختمان پزشکان پارس، بالای داروخانه خیام، طبقه اول، واحد دوم
contact moghari درمان ورم پا در طب سنتی