درمان کمردرد با مگنت تراپی در قزوین چگونه انجام میشود؟

بدن انسان و زمین به طور طبیعی میدان مغناطیسی ایجاد می کنند. میدان الکترومغناطیسی از نظر فنی نیز، همانند موج های رادیو و تلوزیون قابل تولید است. پزشکانی که از طب میدان مغناطیسی استفاده می کنند، براین باورند که تعامل بین بدن، زمین و میدان های مغناطیسی دیگر دلیل تغییرات فیزیکی و احساسی در انسان‌ها هستند و همچنین باور دارند که میدان الکترومغناطیسی باید در تعادل باشد تا سلامتی مناسبی حاصل گردد. بعضی اشخاص از طب مغناطیسی برای درمان دردهایی مثل درد پا، کم و یا مفاصل استفاده می کنند.

برای طب مغناطیسی در هنگام ترکیب با درمان پزشکی معمول اثرات جانبی منفی یا مشکلاتی در نظر گرفته نشده است. با پزشک خود در مورد تمرینات مکمل سلامتی که انجام می دهید یا تمایل به انجام آن ها دارید، صحبت کنید. اگر پزشک در مورد فعالیت های مربوط به سلامتی شما مطلع باشد، می تواند کمک بهتری به شما کند.

شما عزیزان می توانید برای درمان کمردرد با مگنت تراپی در قزوین با دکتر مغاری مشورت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 02833323304 تماس حاصل فرمایید.

میدان مغناطیسی چیست؟

تصویری از میدان مغناطیسی برای توصیف چگونگی توزیع نیروی مغناطیسی در فضای اطراف و شی یا منبع مغناطیسی استفاده می شود. اکثرا با اشیاء مغناطیسی معمول آشنا هستیم و به طور گسترده می دانیم مغناطیس دو قطب دارد. بر اساس جهت قرار گیری دو آهنربا، جذب یا دافعه به وجود می آید. با قطبهای مخالف، جذب اتفاق می افتد، در حالی دافعه با قطب های موافق هم، رخ می دهد. ناحیه ای که اطراف آهنربا وجود دارد و جاذبه یا دافعه در آن هست به عنوان میدان مغناطیسی شناخته می شود.

در واقع زمین یک آهنربای بسیار عظیم است که میدان مغناطیسی را از طریق جریان  گردش الکتریکی در هسته مذاب خود بدست می آورد. دلیل اینکه قطب نما شمال را نشان می دهد به خاطر سوزن آهنربایی معلق آن است. بنابراین، به راحتی می چرخد و خود را با میدان مغناطیسی زمین هماهنگ می کنند. در حقیقت، جایی که ما به عنوان قطب شمال می شناسیم، قطب جنوب مغناطیسی است که توسط قطب شمال سوزن قطب نما جذب می شود.

تفاوتی بین میدان مغناطیسی تولید شده توسط آهنربا و جریان جاری در سیم ها وجود دارد. مغناطیس ایجاد شده در آهنربا ایستایی است که یعنی متحرک نیست و فقط وجود دارد. میدان مغناطیسی تولید شده به وسیله جریان الکتریکی از طریق سیم‌ها حرکت می کند، دینامیک یا متحرک است و بر اساس فرکانسی جریان الکتریکی می باشد. جریان الکتریکی، در بیشتر بخش‌ها، در خطوط برق فرکانسی بین 50 تا 60 هرتز دارد که یعنی میدان مغناطیسی نوسان های جریان برق را ایجاد می کند و بنابراین پویا می باشد. پس عبارت میدان های الکترومغناطیسی نوسانی را به وجود می آورد [PEMFs]. درنتیجه نوسان های میدان های الکترومغناطیسی پالسی؛ از نظر درمانی پویاتراند و همچنین گزینه های درمانی بیشتری را در بر می گیرند.

تصویر سازی میدان های مغناطیسی

برای به تصویر کشیدن میدان مغناطیسی، دو روش بردارها/وکتورها یا خطوط میدانی وجود دارد. وقتی از نظر ریاضی میدان مغناطیسی تعریف می شود، به عنوان میادین برداری شناخته می شوند که مستقیما به عنوان مجموعه ای از بردارها روی صفحه ای مشبک می توان آنها را ترسیم کرد. هر بردار همانطور که قطب نما نشان میدهد، ترسیم می شود و از نظر طول وابسته به قدرت نیروی مغناطیسی است. از سوی دیگر، می توان نیروها در میدان برداری را با استفاده از خطوط میدانی نشان داد که این بردارها به شکل شبکه ای پراکننده می شوند و بردارهایی با خط های صاف را به هم متصل می کنند.

ویژگی های مفید از توصیف خط میدان شامل خطوط میدانی است که به شرح زیر می باشند:

• هرگز تلاقی نمی کنند
  • به صورت طبیعی در جایی که میدان های مغناطیسی قویترین حالت را دارند، در کنار هم قرار می گیرند
  • ابتدا و انتها ندارند، فقط حلقه های بسته ای را ایجاد می کنند

اندازه گیری میدان های مغناطیسی

دو وجه از میدان مغناطیسی (کمیت بردار) وجود دارد که نیاز به اندازه گیری دارند: قدرت و جهت. برخلاف اندازه گیری جهت میدان که نسبتا ساده است، اندازه گیری قدرت آن به طور قابل ملاحظه ای چالش برانگیز می باشد. می توان از یک آهنربا برای اندازه گیری جهت استفاده کرد (همین نوع آهنربا برای جهت یابی میدان مغناطیسی زمین نیز استفاده شد). از سوی دیگر، یک مغناطیس سنج، قدرت مغناطیسی را اندازگیری می کند. مغناطیس سنج‌ها تقریبا در قرن 19 تولید شدند و اکثرا با بهره گیری از نیروی الکترون‌ها هنگام حرکت در میدان مغناطیسی، عمل می کنند.

نیروی مغناطیسی

نیروی مغناطیسی پیامد نیروی الکترومغناطیسی (یکی از چهار نیروی اصلی طبیعت) و ناشی از تحرک بار می باشد. دو شی باردار که در جهت یکسان حرکت می کنند، جاذبه مغناطیسی نسبت به یکدیگر دارد. در مدل مشابه، دو شی باردار که در جهت مخالف هم حرکت می کنند، نسبت به یکدیگر دافعه خواهند داشت. لزوما، نیروی مغناطیسی به دلیل برهم کنش میدان های مغناطیسی به وجود می آید.

طب مغناطیسی به چه صورت عمل می کند؟

عبارت طب مغناطیسی به تمرینات متنوعی اشاره دارد که دامنه گسترده ای دارند و برخی از آن‌ها شامل استفاده از دست بند مغناطیسی، خوابیدن روی تشک مغناطیسی، درمان با دستگاه های بزرگ و کوچک میدان مغناطیسی می باشند. هنگامی که صحبت از تاثیرات میدان های مغناطیسی روی بدن می شود، چندین تئوری مطرح می شود که تمامی آن‌ها تا حدی درست می باشند ولی هیچکدام به طور کامل پدیده مغناطیس را توضیح نمی دهد. با این وجود، توافق کلی بر این است که این میادین در سطح سلولی بدن فعالیت می کنند و با تقویت یا تاثیر بر بار الکتریکی طبیعی بافت‌ها اختلالات را تصحیح می کنند. بر اساس مطالعات آزمایشگاهی، میادین مغناطیسی می توانند انتقال یون‌ها، فعالیت های عصبی و سلولی را تعدیل کنند. از طریق این اقدامات، در صدها مقاله تحقیقاتی مزایای متعدد درمان های میدان مغناطیسی بر روی بیماری های بسیار، مشخص شده است.

عملکرد طب مغناطیسی

مزایا

مزایای استفاده از این نوع درمان عبارتند از:

• تغذیه بافت و تامین اکسیژن
  • کاهش التهاب
  • تسکین درد/ اثر ضدحساسیتی
  • سرعت بخشیدن به روند بهبود
  • سرعت بخشیدن به گردش جریان خون
  • بازسازی سلول
  • متوقف کردن ناهنجاری های آسیب شناختی

مصارف درمانی مغناطیسی

مکررا شواهد علمی در حال جمع آوری برای تایید نتایج مثبت درمان مغناطیسی می باشند. مگنت درمانی می تواند در تسکین درد در شرایط زیر کمک کننده باشد:

• کمر درد
  • آرتروز مفاصل
  • کوفتگی
  • HIV یا ایدز
  • سندرم پس از فلج اطفال
  • فیبرومیالژی
  • کشیدگی عضله
  • نقص ایمنی
  • عفونت‌ها
  • بی خوابی افراطی
  • التهاب
  • سفت شدگی بافت/اسکلروز چندگانه
  • سیاتیک
  • آلزایمر
  • فشار
  • مشکلات گردش خون
  • درد عصبی، مثل نوروپاتی دیابت
  • حالت تهوع و استفراغ
  • درمان زخم

مصارف درمانی مغناطیسی

آیا درمان کمردرد با مگنت تراپی در قزوین عوارض دارد؟

هیچ تداخل یا عوارض جانبی منفی در رابطه با استفاده این درمان همزمان با درمان های عمومی پزشکی وجود ندارد، ولی اشخاص خاصی نباید درمان میدان مغناطیسی را انجام بدهند. قبل از استفاده طب میدان مغناطیسی یا هر نوع دیگری از تمرینات تکمیلی مربوط به سلامتی، با پزشک در مورد احتمال مرتبط بودن این درمان با بیماری های موجود خود مشورت کنید. بی خطر بودن درمان میدان مغناطیسی پالسی برای زنان باردار هنوز ثابت نشده است و باید از انجام آن اجتناب شود و یا در استفاده برای بیماران دارای ایمپلنت، دستگاه های پزشکی مثل ضربان ساز یا دیفیبریلاتورهای کاشته شده، احتیاط شود. باید از استفاده این روش در بیمارانی که پیوند اعضا داشته‌اند تا وقتی که ایمنی ایجاد نشده است، اجتناب کرد.

درمان کمردرد با مگنت تراپی

آینده درمان مغناطیسی

تکنیک های تشخیص میدان مغناطیسی همانند MRI تصویربرداری رزونانسی مغناطیسی، در حال معروف شدن می باشند. می توان حتی بیان کرد که دستگاه های مغناطیسی یا دیگر الکترومغناطیسی، درحال دریافت تایید پزشکی برای مصارف تشخیصی و درمانی می باشند. پزشکان مگنت تراپی امیدوارند که جامعه پزشکی درک کند که این نوع درمان نتایج مفید و قابل پیش بینی دارد. بعلاوه، امیدوارند که افراد بیشتری متوجه بشوند که این درمان مواد خارجی مثل دارو های بلند مدت را برای بیمار به همراه ندارد.

پیش بینی طرفداران این روش، آن را برای مصارف زیر مفید می دانند:

• تسکین درد در عفونت، اسیدوز، ورم موضعی و مسمومیت
  • روند درمان کبودی، شکستگی استخوان، سوختگی، بیماری های فرسایشی مزمن و آلرژی های محیطی
  • تسکین آلزایمر و تصلب شراین
  • مشکلات کلسیم نامحلول تجمع یافته در مغز و غضروف
  • کنترل سرطان
  • بهبود مشکلات زخم
  • تسهیل درمان عفونت های باکتریایی، ویروسی، انگلی و قارچی ( اخیرا، داروهای مرسوم برای مقابله با میکرواورگانسیم های جهش یافته، مشکل تولید سریع آنتی بیوتیک‌ها را دارند.)
  • کمک به درمان ناهنجاری های مغزی مثل توهم حسی و فکری، افسردگی و وسواس فکری-عملی
  • جایگزینی داروهای ضد افسردگی، آرامش بخش‌ها، مسکن‌ها و داروهای ضد تشنج